Esileht > aju ja teadvus, üldine, viited > Ma ei ole midagi enamat kui mu ajurakkude särin?

Ma ei ole midagi enamat kui mu ajurakkude särin?

Pidasin täna Hugo Treffneri Gümnaasiumis loengu, mille põhisisuks oli hüpotees, et “mina, minu tunded-tahted, mõtted, teadvus ja tahe” on kõik ei midagi enamat kui keerulised ajuprotsessid. Siia olen kokku kogunud postitused, mille sisu haakub selle loengu ja vastava hüpoteesiga.

Teema 1: Mis on tahe? Mis on vaba tahe? Kas see on ajus?
a) millal otsustab aju? kas enne või pärast seda, kui me ise tahet teadvustame?
b) kuidas tekib tahteprotsess ajus?
c) Kas teadvuslik tahe mõjutab närvirakke?
d) Inimesed suudavad oma oimusagara neuroneid tahtlikult kontrollida.

Teema 2: Kas teadvus on ajus?
a) osa tõendusmaterjalist selle kohta, et teadvus on ajus
b) Nicholas Schiffi videoloeng sellest, kuidas ajustimulatsiooni abil 6 aastat koomalaadses seisundis püsinud patsient teadvusele tuli.
c) teadvuselamuse tekitamine transkraniaalse magnetstimulatsiooni abil

Teema 3: Moodne mõtetelugemine
a) Ettevaatust: mõtted on loetavad
b) Ma tean, mida Sa unes näed!
c) Ma tean, mida Sa unes näed, osa kaks

Teema 4: Visuaalsed illusioonid
a) Teadvuse labor internetis – visuaalsed illusioonid kenasti selgitatuna
b) Aasta 2010 parimad visuaalsed illusioonid
c) Ära usu oma silmi – kumb pallike on suurem?
d) ja kõigi meelispostitus – pöörleva tantsija illusioon!

kuidas siis jääb? kas ma olen vaid oma ajurakkude särin?

  1. Kommentaare veel pole.
  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

