Esileht > aju ja teadvus, ajuteadus > Paul Allen annab taas raha ajuteadusele

Paul Allen annab taas raha ajuteadusele

Aju on üsna keerukas organ. Kui keegi arvab, et oskab ta keerukust hoomata, siis arvaku uuesti. Vahel mõni minusugune nooruke hõiskab, et ta mõistab, kuidas aju töötab, kuid kui ta oma uurimistööd jätkab, märkab ta peagi, et tegelikult ei tea me suurt midagi. Niipea, kui asi läheb kaugemale üksikutest neuronitest ja meil tuleb mõista, kuidas mingi hunnik neuroneid oma tööd koos teeb ja kooskõlastab, on meil tegelikult üsna vähe teadmisi (ehkki mitmeid teooriaid) selle kohta, kuidas see kõik toimib.

Seetõttu ongi väga värskendav, et Paul Allen, üks Microsofti asutajatest, on tegemas järjekordset suurt annetust neuroteadusesse. Alleni Aju-uuringute instituut on viimaste aastate jooksul andnud panuse meie arusaama neuroanatoomiast ja geeniekspressioonist ajus, kuid nüüd läheb asi tõsiseks: uue toetuse abil peaks hakatama instituudis tegema seni pretsedenditul skaalal neurofüsioloogiat, mõõtes korraga tuhandete neuronite aktiivsust ja selgitades välja nende neuronite tüübid ja omavahelised ühendused. Ja ka teadvuse probleem on fookuses, sest Alleni Aju-uuringute instituudi teadusohvitseriks sai üks praeguse hetke juhtivaid teadvuseteadlasi – Christof Koch. Vaadake ise pressikonverentsi selle rahastusteadande kohta (räägivad ka Paul Allen ise ja Christof Koch):

.
Alleni instituudi youtube lehelt leiab aga mitmeid-mitmeid ägedaid videosid tänapäeva ajuteaduse hetkeseisu kohta. Vaadake näiteks seda, mida suudab Clay Reid, kelle Christof Koch ka nüüd Harvardist ära Alleni instituuti kutsus. Läheb asjaks:

  1. Hans
    aprill 4, 2012, 6:56 p.l.

    Kas mulle ainult tundub või Kochil on tõesti keerulistest küsimustest pea päris halliks läinud?

  2. jana
    aprill 5, 2012, 9:25 e.l.

    Tegelikult on ju olemas ka selline asi nagu neuromarketing…huvitav kas Microsoftiga mõtteliselt ( läbi P.Alleni isiku) seotud asjalikud ajuuuringud viivad lõpuks hoopis turunduseni…et meile pakutake uuringute tulemusi arvestavaid rakendusi hoopis tavaliste toodetena kunagi ?

  3. Kristjan Korjus
    aprill 5, 2012, 11:02 e.l.

    See teine video on ikka väga äge! Hämmastav🙂

  4. ökul
    aprill 5, 2012, 11:23 e.l.

    Vähemalt paar aastat tagasi oli Koch peaaegu et mitte-hall, kui ta just juukseid ei värvinud😉.
    Neuromarketing tuleb niikuinii ja edukas turundus on aju-uuringute rahastamise üks põhimotiive (teised — ravi ja diagnostika, poliitika, tehisintellektil põhinev tootmis- ja sidetehnoloogia, militaarala).

  5. jaanaru
    august 31, 2012, 5:58 e.l.

    Brad Voytek käis Alleni instituudis oma tööd näitamas ja oli seal toimuvaga väga rahul: http://blog.ketyov.com/2012/08/allen-brain-institute.html

  6. jaanaru
    jaanuar 2, 2013, 9:55 e.l.

    Alleni Instituudi tegelased tutvustavad, milliseid andmeid neil inimaju kohta on ja mida igaüks nendega teha saab – http://www.plosbiology.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pbio.1001453

  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s