Esileht > üldine, inimlikud postitused > Teadvuse ajaveebi 4. sünnipäev!

Teadvuse ajaveebi 4. sünnipäev!

See blogi teadvusest sai loodud neli aastat tagasi, seega on täna teretulnud kõik head soovid, lõikelilled ja kreemitordid. Neli aastat tagasi olin ma lõpetamas oma diplomitööd Berliinis, olin hoogu ja mõtteid täis ja tahtsin neid jagada. Lootuseks oli, et eestikeelses veebiruumis leidub inimesi, kelle jaoks need mõtted ajust ja teadvusest pakuvad piisavalt huvi, et aeg-ajalt seda lehekülge külastada, siinseid jutukesi lugeda ja ehk vahel isegi sõna sekka öelda. Nelja aasta jooksul on siin blogis kogunenud 143 746 lehevaatamist, siia on kirjutatud 455 postitust ja antud 2312 kommentaari. Otse loomulikult ei ole need arvud võrreldavadki tõeliselt populaarsete lehtedega (kus enamasti küll kirjutatakse muudel teemadel) või ka suurte teadusportaalidega, kuid nad näitavad, et siinsel lehel on tõepoolest nii mõnigi truu külastaja. Aitäh kõigile, kes siia ikka vahel kiikavad!

Kui ma neli aastat tagasi selle kõigega alustasin, oleksin ma ilmselt arvanud ja lootunud, et oleme nelja aasta pärast teadvuse suure probleemiga kaugemal. Muidugi, mingeid sammukesi on nende nelja aasta peale jagunud, muidu poleks ju millestki neid 450 postitust kirjutada olnud, kuid praegu on põhjust blogi edasi pidada – teadvuse suur probleem püsib, suured sammud on alles ees.

Ja kui muud ei jää üle, siis võib ju mainida, et vähemalt me ise oleme küll üritanud teadvuseteadusesse elu sisse puhuda:
– T. Bachmann on juhtinud teadvuseteadlaste tähelepanu sellele, et tähelepanu ja teadvus on erinevad ajuprotsessid ja koos Carolinaga on nad viimastel aastatel avaldanud üsna innovatiivseid katseid selle kohta, et tähelepanu võib teatud tingimustes teadvuselamust nõrgestada. Loodetavasti õnnestub meil peagi edasi liikuda nende fenomenide neurokorrelaatide juurde.
– sai kirjeldatud probleemi teadvuse neuronaalsete korrelaatide (TNK) otsimisel, mis vähemalt meile endile tundub siiani väga oluline. Selle probleemi põhjal sai tehtud ka eksperiment, kus üsna otsekoheselt testisime, kas ühe prominentse teadlase poolt välja pakutud TNK tõepoolest on TNK või mitte.

Niisiis, ehkki siin blogis saab palju lõõbitud, üritame anda ka reaalset panust teadvuseteaduse karusselli edasiveeremisse. Ja vähemalt mul endal on tunne, et siin ajaveebis saab vahel mõned asjad läbi arutatud ja läbi vaieldud viisil, mis on vabam ja naiivsem kui teadusdiskussioon ja annab seetõttu kogu teemale värske vaatenurga. Seega ma ise olen siit blogist saanud rohkem kui ma alguses ootasin. Kuid ma väga loodan, et ma ise pole ainus, kes siit ajaveebist nende nelja aasta jooksul midagi saanud on.

  1. Tõnu Eevere
    september 29, 2012, 4:04 e.l.

    Õnne ja tegusat tööd!
    Olen isiklikult “teadvuse” olemasolus kut vasikas uue värava ees, kuid hakkasin vahel seda lehte lugema uudishimust, nimelt sellepärast, et ei teadnudki, et sellega ikka tegeldakse.
    Mina “askeldan” ise – Tönu:aruteluna – lihtsalt proovimaks selle erirelatiivsusteooria “heuristilisuse” müüre. On, raisad, ikka kindlustunud küll!? Näiteks 80-ndail sain veel vastuseid Pauk Kardilt ja koguni NSVL TA juhtkonnalt – nüüd aga saan vaid “imestavaid” kirju: – miks ma ikka selle statsionaarse maailmaga jändan – olevat ju juba XXI sajand!?”
    Nõnna tõesti ON kaa lõbusam. (Kuigi, jah, vähe kahju on, et koguni 12. klassi õpikutesse on roninud see “sündmuste geomeetria” – tobeduse tipp (ei, matemaatiliselt muidugi korrektne, sest Minkowski oli matemaatik, kuid ON tobe maailmavaateliselt! jne.
    Tervitan niisiis!

  2. tonueevere
    september 30, 2012, 4:07 e.l.

    Oletan, et sul on niikuinii loetud Maurice Maeterlincki “Tarkus ja saatus” – kes käsitleb kah põhimõtteliselt teadvuse kujunemist. Varusin endagi jaoks paar õpetlikku kohta, kui ühtäkki avastasin, et raamat lõpeb hoopistükis eleegilise poeesiaga – armastusest. Armas ikka!
    Tervitan!

  3. Bachmann
    oktoober 1, 2012, 8:50 e.l.

    Jaan: Sinu initsiatiiv, tarmukus, vaimukus ja intellekt on esiteks loonud selle suurepärase veebikeskkonna ja seejärel seda eeskujulikult üleval pidanud. Keep going !!! (Jätsin “let us…” lisamata, kuna minu panus on olnud üsna väike. See siin selleks, et lugejatel eksiarvamust ei tekiks🙂.)
    Ei juhtu liiga sageli, et tööalane-teaduslik-meelelahutuslik nii harmoonilise terviku moodustaksid, aga see veeb lubab sellist mõtet tärgata.

  4. Krista
    oktoober 3, 2012, 1:04 p.l.

    Palju õnne!
    Õli sinu hammasratastele🙂

  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

