Esileht > üldine, inimlikud postitused > Põud blogis ja muud lood

Põud blogis ja muud lood

Üks lubadus 2015. aastaks oli, et kirjutan blogisse rohkem kui eelmisel aastal. Seni olen grandioosselt eesmärgist maha jäänud. Õnneks või kahjuks pole peamiseks põhjuseks mitte mu enda laiskus, vaid eelkõige see, et viimased pool aastat olen maadelnud käevigastusega, mis mind pidevalt seljatab. Seetõttu olen oma kirjutamist minimeerinud. Näiteks on sõpru, kes on küsinud, miks ma ebaviisakaks olen muutunud – mu meilid on lühemad ja ei sisalda ena viisakusavaldusi. Hoian kokku sealt, kust vähegi saan.

Asja teeb blogi jaoks veelgi hullemaks see, et teine 2015. aasta lubadus oli see, et kirjutan rohkem populaarteaduslikke artikleid. Ja neid on juba omajagu vorbitud küll.

Andres Laanega oleme Horisondis teinud seeria “Mõtlemise masinavärk” avangu. Teise loo pealkirjaks sai “Käitumisest ajurakkudeni ja ringiga tagasi” ja lühitutvustus on järgnev:

Üldiselt arvatakse, et aju põhiline ülesanne on mõtlemine. Üllataval kombel on see, mida igapäevakeeles mõtlemiseks nimetame, pigemini aju põhitöö kõrvalnäht. Aju peamine ülesanne on käitumise orkestreerimine.

Sirvige raamatu- või toidupoes!

Lisaks olen sel aastal kirjutanud neli müütilist müüdilugu ajakirjas Psühholoogia Sinule. Olin algul selle ajakirja ja temaga koostöö tegemise suhtes väga skeptiline, kuid lõpuks pakutud formaat sobis hästi – ülesandeks sai kirjutada kriitilisi lugusid müütidest aju ja muu kohta.

Esimeses loos pajatasin sellest, et meie mälu ja taju ei tööta kui videokaamera. Teises loos võtsin vaatluse alla kõigi lemmikmüüdi selle kohta, et me kasutame vaid 5 või 10 või 12 protsenti oma ajust. Kolmandas loos kirjutasin sellest, et unenägudel pole maagilist rolli tuleviku ettenägemisel ja probleemide lahendamisel. Neljandas, veel avaldamisele minevas loos sai sugetud müüti parema ja vasaku ajupoolkera inimeste kohta.

Millised müüdid teid veel tüütavad? Milliste kummaliste arvamustega aju ja taju kohta on esinenud teie sõbrad ja kolleegid? Pange kirja, kirjutame vastulause.

  1. Evelyn
    august 19, 2015, 2:05 p.l.

    Tere!
    Ma tahtsin küsida, mis kuu Psüholoogia Sinule sinu artiklid ilmusid, tahasin neid lugeda ja kindlasti pakuks mulle huvi Käitumisest ajurakkudeni ja tagasi artikkel, mis kuu horisondis see ilmus☺️?

  2. jaanaru
    august 20, 2015, 6:39 e.l.

    aitäh huvi eest! Käitumisest ajurakkudeni ja tagasi artikkel ilmus viimases juuli-augusti Horisondis, http://horisont.ee/node/2125; Psühholoogia Sinule lood ilmusid märtsis, mais, augustis ja vist nüüd tulevas septembri numbris. Maikuu loo just avaldasin siin ka. Kui huvi on, siis juunikuu PS numbris oli ka väike usutlus minuga.

    Kui mõnda neist lugudest kätte ei saa, siis saada mulle meil!

  1. No trackbacks yet.

Lisa kommentaar

